Publikacje


Jak Cię widzą, tak Cię piszą. 7 powodów, dla których warto mieć profil na LinkedIn

2024-11-28


Wielu kandydatów, z którymi rozmawiam w procesie rekrutacji nie ma profilu/konta w serwisie społecznościowym LinkedIn. Czasem nawet jak ktoś ma profil, to nie uaktualnia go i nie rozwija. Czy warto mieć profil na LinkedIn? Po co nam on potrzebny? Ten felieton nie jest instrukcją jak tworzyć profil. Znajdziesz w nim za to 7 powodów, dla których warto mieć profil na LinkedIn. Sprawdź, czy któryś z nich może być Twoim powodem?

LinkedIn

LinkedIn jest międzynarodowym serwisem społecznościowym, który specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Został uruchomiony ponad 20 lat temu. W 2021 roku miał 740 milionów użytkowników w 200 krajach, w ubiegłym roku już ponad 900 milionów. Możesz nie być zwolennikiem obecności w mediach społecznościowych, natomiast rozważ obecność na portalu, który ma inne założenia niż prywatne konto na Facebooku. LinkedIn jest portalem zawodowym i może przynieść Ci korzyści zawodowe, wiedzę, inspiracje.

Jak „się piszesz”, tak Cię widzą

Nie, nie pomyliłam się 😊 Na potrzeby felietonu parafrazuję tytułowe, znane powiedzenie, żeby zwrócić uwagę na to, co i w jaki sposób piszesz o sobie na LinkedIn. Ma to wpływ na to jaki obraz Twojej osoby może zbudować sobie użytkownik portalu. Osobiście nie jestem zwolennikiem zamieszczania akurat na tym portalu prywatnych zdjęć czy informacji. Zdjęcia z plaży czy z drinkiem w ręce zostaw raczej na prywatny post czy relację w innych, pozazawodowych portalach społecznościowych.

Sprawdź, czy któryś z 7 powodów, dla których warto mieć konto na LinkedIn może być Twoim powodem?

1. Daj się znaleźć

Mój znajomy dawno temu powiedział, że jeśli Cię nie ma na Facebooku, to Cię nie ma na świecie 😉 To oczywiście skrajne i żartobliwe podejście do obecności na portalu społecznościowym. Natomiast jeśli nie ma Cię na LinkedIn, zabierasz sobie szansę, żeby ktoś Cię znalazł i zaproponował Ci np. ofertę pracy czy wspólny biznes.

2. Ty możesz kogoś znaleźć 

Na LinkedIn możesz znaleźć osobę, której zaproponujesz współpracę. Możesz też zaprosić do grona znajomych osobę, która teraz lub kiedyś może Ci pomóc na polu zawodowym. Budujesz w ten sposób sieć kontaktów biznesowych.

3. Możesz komuś polecić ofertę pracy

Nawet jeśli Ty sam nie szukasz pracy, może ktoś z Twoich znajomych czy przyjaciół szuka pracy? Może trafisz na ofertę pracy, którą będziesz mógł polecić komuś z grona Twoich znajomych? Możesz też polecić znajomego pracodawcy, który szuka pracownika. Dane mówią, że 64% osób, które szukają pracy zostaje zatrudnionych przez polecenia.

4. Marka osobista

Tworząc profil na LinkedIn budujesz swoją markę osobistą, e-wizerunek, swój profil zawodowy online. Jeśli już go masz, pamiętaj, żeby nie był pusty i żeby go uaktualniać. Chyba lepiej nie mieć go wcale niż pozostawić nieuzupełniony lub z kilkoma kontaktami. Jako rekruter raczej nie kontaktuję się z osobami, które nie mają na profilu zdjęcia, żadnych treści i zaledwie kilka kontaktów. Efekt posiadania profilu jest wtedy odwrotny do zamierzonego.

5. Twoje osiągnięcia

LinkedIn to też miejsce, gdzie możesz podzielić się swoimi osiągnięciami, sukcesami, artykułami, publikacjami, no i oczywiście udostępniać ciekawe treści.

6. Rekomendacje 

Jeśli masz konto na LinkedIn możesz poprosić przełożonego czy współpracownika o napisanie krótkiej rekomendacji o Tobie. Jeśli będziesz w przyszłości szukał pracy możesz odwołać się do tych rekomendacji. Sam też możesz udzielić jej innym osobom.Możesz więc o rekomendacje poprosić i też ich komuś udzielić.

7. Publikacje, artykuły naukowe, nowinki

Będąc obecnym na LinkedIn masz dostęp do ciekawych publikacji, informacji, artykułów naukowych, webinarów czy szkoleń.

Jeśli choć 1 z tych 7 powodów Cię przekonał, załóż konto na LinkedIn. Może, jeśli nie teraz, to kiedyś Ci się przyda? W życiu nigdy nic nie wiadomo. Pamiętaj: „większość ludzi przegapia szansę, ponieważ jest ubrana w kombinezon i wygląda jak praca” (Thomas A. Edison).

Autor: Dorota Binasiak Ekspert ds. Rekrutacji, Akredytowany konsultant metody Insights Discovery

Ostatnie publikacje

Kontakt

tel. biuro: +48 22 864 32 37
email: biuro@hsk.waw.pl

HSK Consulting Sp. z. o. o
ul. Renesansowa 7B
01-905 Warszawa

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach, podaj swój e-mail.

Twoje dane będziemy przetwarzać zgodnie z naszą polityką prywatności.