Publikacje


Wywiad z Jarosławem Multanem – Dyrektorem zarządzającym w HSK CONSULTING

2022-10-31


Od 18 lat zajmujesz się rekrutacjami, dużą częścią Twojej pracy jest kontakt z klientami, czyli firmami, które zgłaszają się do HSK Consulting z prośbą o zrekrutowanie dla nich najlepszego kandydata. Od czego zaczyna się ten proces?

Słusznie zauważyłaś, że rekrutacja jest procesem — zrozumienie tego jest kluczowe i ma decydujący wpływ na ostateczny sukces. 

Klient, osoba realizująca projekt po stronie agencji muszą wzajemnie się uzupełniać i zdawać sobie sprawę, że są tak samo istotne w procesie jak i ostatnie jego ogniwo, czyli kandydat. 

Każdy etap procesu jest ważny, jeden ma wpływ no kolejny — działa to trochę jak efekt domina. Dobrze sprofilowane stanowisko wpływa na dobór źródła pozyskiwania kandydatów i przede wszystkim pozwala na szukanie odpowiednich  kompetencji.

Rzetelne ustalenie z klientem warunków brzegowych, harmonogramu czasowego projektu, warunków zatrudnienia pozwala na spójną komunikację na dalszych etapach z kandydatkami i kandydatami. 

Odpowiednio skonstruowana umowa rekrutacyjna, zapewni wszystkim stronom komfort działania

Jakie firmy zgłaszają się do Ciebie?

Nie ma reguły jeżeli chodzi o wielkość firm. Z taką samą atencją pracujemy dla globalnych korporacji zatrudniających kilkuset pracowników jak i dla małych, rodzinnych firm zatrudniających kilka osób. Kluczem jest słowo “ atencja”

Jeszcze dwa, trzy lata temu, naszymi klientami były firmy z Farmy, dzisiaj przekrój firm, dla których rekrutujemy, jest bardzo szeroki. Nie zamykamy się na żadną branżę

Dlaczego firmy decydują zgłosić się do HSK Consulting, a nie szukają kandydatów na własną rękę?

Sytuacja ta jest wymuszona przez kilka czynników, które są zmienne w zależności od firmy, niemniej, wspólnym mianownikiem jest “czas”, którego dzisiaj wszystkim brakuje. 

Kolejny czynnik to skuteczność. Realizując skutecznie w skali roku około 150 procesów, możemy śmiało powiedzieć, że mamy ekspercką wiedzę, wiemy, jak z rynku wyłowić odpowiednich dla klienta kandydatów. nie twierdzę, że klienci tego nie potrafią, ale wracamy do punktu pierwszego — czasu. 

Na jakie stanowiska przeprowadzacie rekrutacje?

Staramy się realizować każde zlecenie, jakie do nas trafi, niemniej najwięcej stanowisk dotyczy ról backofficowych oraz sprzedażowych

Czy zdarzają się bardzo specyficzne rekrutacje, kiedy wymagania klienta są bardzo jasno określone?

Oczywiście i w zależności od skali tych oczekiwań staramy się urealniać i dopasowywać do rynku, w jakim obecnie funkcjonujemy. 

Jak wyszukujecie takich kandydatów?

Wracamy do profilowania stanowiska i kompetencji, jakich szukamy. Tu kluczową rolę odgrywa zespół rekrutacyjny i pomysły, jakimi się wymieniamy. Zasada jest taka, żeby źródło poszukiwania było adekwatne do kompetencji i doświadczenia, którego szukamy i możliwości, jakie daje pracodawca.

Czy zdarza się czasem tak, że klienci stawiają wymagania dla potencjalnego kandydata nie do spełnienia? Jeśli tak to jak rozwiązujesz takie sytuacje?

Nie jest to nagminne, ale się zdarza. Najważniejsza jest otwarta i transparentna komunikacja z klientem. W większości przypadków jest to odbierane pozytywnie. Zresztą klienci bardzo często pytają o “rynek kandydata”, warunki, jakie są aktualne standardy zatrudnienia. Pamiętajmy, że profilując stanowisko, definiujemy najbardziej pożądane kompetencje, umiejętności, doświadczenie. W myśl zasady, że idealny pracodawca nie istnieje, nie mamy też idealnego kandydata. Ale zawsze możemy próbować się do niego zbliżyć. 

Jakie aspekty, cechy kandydata są najważniejsze dla klientów, na co zwracają największą uwagę?

Zdecydowanie najczęściej pojawiające się oczekiwania, to zaangażowanie i motywacja do pracy. Tylko tyle i aż tyle, ale to już temat na oddzielną debatę. 

Co byś doradził firmom, które szukają kandydatów na własną rękę lub korzystają z usług takich firm jak HSK. Od czego powinni zacząć? 

Myślę, że podstawą jest zdefiniowanie, kogo szukamy i na jakie stanowisko, czyli odpowiednie mapowanie roli i kompetencji, które mają w tej roli się spełnić. 

Zajmując się rekrutacjami od 18 lat, będę zdecydowanie rekomendował powierzenie tego procesu ekspertom. Zdecydowanie oszczędza to czas i daje większą szansę na zatrudnienie odpowiedniego pracownika. 

Ostatnie publikacje

Kontakt

tel. biuro: +48 22 864 32 37
email: biuro@hsk.waw.pl

HSK Consulting Sp. z. o. o
ul. Renesansowa 7B
01-905 Warszawa

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach, podaj swój e-mail.

Twoje dane będziemy przetwarzać zgodnie z naszą polityką prywatności.